Isonomia organitza una xerrada de la campanya «Enginyera… per què no?» a l’IES Jérica-Viver
La Fundació Isonomia de la Universitat Jaume I de Castelló, en col·laboració amb els Ajuntaments de Jérica i Viver, ha programat una xerrada de la campanya “Enginyera… per què no?”, que té com a finalitat fomentar la incorporació de les dones en àmbits educatius masculinitzats, com són les carreres universitàries vinculades a les STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques).
Aquesta acció de sensibilització vol visibilitzar dones enginyeres, familiaritzar les dones amb aquestes sortides laborals i reflexionar sobre la necessitat de canviar els papers socials d’homes i dones per construir una societat més equilibrada, justa i democràtica.
L’alumnat de l’IES Alto Palancia, el 4 de maig, participarà en una xerrada sobre enginyeria, gènere i tecnologia impartida per Vanessa Martínez, enginyera informàtica que treballa a Nayar Systems. A més, el professorat disposarà de materials de sensibilització, audiovisuals i gràfics, i una unitat didàctica dedicada a mostrar que les enginyeries i les ciències, en totes les seues branques, també són professions per a xiques, incloent-hi alguns noms de científiques excel·lents al llarg de la història i activitats per reflexionar sobre com es transmeten els estereotips professionals, i la importància de desafiar-los.
Aquesta actuació també compta amb la col·laboració de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de la Universitat Jaume I i Nayar Systems.
—————————————————–
La Fundación Isonomia de la Universitat Jaume I de Castelló, en colaboración con los Ayuntamientos de Jérica y Viver, ha programado una charla de la campaña “Ingeniera… ¿por qué no?», que tiene como finalidad fomentar la incorporación de las mujeres en ámbitos educativos masculinizados, como son las carreras universitarias vinculadas a las STEM (ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas).
Esta acción de sensibilización pretende visibilizar mujeres ingenieras, familiarizar las mujeres con estas salidas laborales y reflexionar sobre la necesidad de cambiar los papeles sociales de hombres y mujeres para construir una sociedad más equilibrada, justa y democrática.
El alumnado del IES Alto Palancia, el 4 de mayo, participarán en una charla sobre ingeniería, género y tecnología impartida por Vanessa Martínez, ingeniera informática que trabaja en Nayar Systems. Además, el profesorado dispondrá de materiales de sensibilización, audiovisuales y gráficos, y una unidad didáctica dedicada a mostrar que las ingenierías y las ciencias, en todas sus ramas, también son profesiones para chicas, incluyendo algunos nombres de científicas sobresalientes a lo largo de la historia y actividades para reflexionar sobre cómo se transmiten los estereotipos profesionales, y la importancia de desafiarlos.
Esta actuación cuenta también con la colaboración de la Escuela Superior de Tecnología y Ciencias Experimentales de la Universitat Jaume I y Nayar Systems.